Caster

Caster

Oyun Türü: Aksiyon
Oyunun Adresi: Caster3D
Oyunun Lisansları: EULA,
Oyunun bulunduğu depolar: Depolarda Mevcut Değil,

 

Giriş

 Caster, tek kelime ile söyleyecek olursak, bir 3B nişancı (3D shooter) oyunu. Ancak 3B nişancı tipi ile bir Grand Theft Auto ya da Max Payne akılınıza gelmesin Caster deyince. Onlara pek benzemiyor çünkü. Smile

 Evrenin uzak bir köşesinde, doğalarının mistik güçleri ile yaşamlarını sürdüren Caster ırkının yaşamı, Flanx denilen, gittikleri yerin yaşam enerjisini sömüren ve oraları kurutan öcük – böcük benzeri bir ırk tarafından ciddi anlamda tehdit edilmeye başlar. Casterlar, Flanxlarla amansız bir ölüm kalım savaşına girerler.

 Kurulum

 Caster, ticari bir oyun ve EULA ile lisanslı. Oyunu satın almanız gerekiyor. Elecorn'a ait oyunu sitesinden [1] ya da Desura'dan alıp, indirebilirsiniz. Oyunun fiyatı ise 5 dolar.

 Öncelikle oyunun bağıl paketlerinden libxft-devel ve lua-devel paketlerini Pisi'den kurmanız gerekiyor. Oyunu Desura'dan alırsanız, Desura menüsünden indirme ve kurulumu gerçekleştirebilir, yine aynı yerden oyunu başlatabilirsiniz. Sitesinden almanız durumunda, indirdiğiniz *tar.bz dosyasını açarak, içindeki caster_linux.run dosyasını çalıştırın ve yönergeleri izleyin. Kurulumdan sonra oyuna, Menü -> Uygulamalar -> Oyunlar altından ulaşabilirsiniz. Ancak Pardus 64 bit kullanıcıları ilk anda oyunu başlatamayacaklar. 64 bitlik Pardus'un 32 bit kütüphane desteğinin yetersiz kalmasından dolayı, parçalanma arızası vererek, oyun başlamayacak. Çözümü ise padsp komutunu kullanmak. Bu komut, oyunu pulseaudio'dan OSS'ye yönlendirecek. KDE menüsündeki başlatıcıyı, Menü'nün üzerine sağ tıklayıp, “Uygulamaları düzenle” diyerek, oyunun başlatıcısındaki “Komut “kısmını padsp /oyunun_tam/adresi/caster şeklinde düzenlemek. Desura'dan kuranlar, oyunu, ev dizinleri altında /Belgeler/desura/common/caster altdında bulabilirler. 32 bit kullanıcıları ise herhangi bir hata ile karşılaşmayacaklar. Smile Oyunun sistem ihtiyaçları

 

  • 2.6 Linux çekirdeği

  • 1 Ghz. P4 ve üzeri işlemci

  • 64 MB Ram

  • OpenGL 1.1 destekli 3B ekran kartı

Oynanış

 

Oyunu başlattığımızda, ana menü bizi karşılayacak. Tipik bir oyun menüsü. “New Game” seçeneği ile yeni oyuna başlayabiliriz. Bu seçenekten sonra Caster karakterimizin cinsiyetini seçeceğimiz ve ismini belirteceğimiz bir ekran gelecek. İkinci kısımda ise oyunun zorluk derecesini belirleyeceğiz. Zorluk dereceleri oldukça iyi, “Casual” oldukça kolay, “Extreme” ise kontrolleri yedirecek derecede zor. Sonrasında oyunun kaydedildiği bir kayıt slotu seçiyorsunuz. Burada kaldığınız görevler, otomatik olarak kaydediliyor. Oyunun ortasında kaydetmek gibi bir seçenek, Caster'da yok.

Kayıt slotundan sonra, görev seçimi geliyor. Oyunun çoklu oyuncu modu yok. Oynayabileceğimiz iki senaryo ve 8 görevden oluşan bir de topluluk (oyuncuların yaptıkları harita ve görevlerden oluşan bölümler) senaryosu var. Kullanıcı senaryolarını istediğiniz zaman oynayabilirsiniz. Ancak oyunun kendi görevlerinden ikincisini oynayabilmeniz için, ilkini bitirmeniz gerekiyor.

 İlk senaryomuzu seçtikten sonra, önümüze görevleri seçeceğimiz bir harita gelecek. Mavi noktalar tamamladığımız görevleri, kırmızı noktalar ise oynamadığımız görevleri gösteriyor. İlk görevimiz, bir alıştırma görevi. Oyun boyunca bize görevlerimizi söyleyecek komutanımız Ahna, burada neyi nasıl yapacağımızı gösteriyor. Buradaki “Save” bulnduğumuz konumu kaydetmemize yarıyor. Otomatik kayıttan tek farkı, isterseniz farklı bir kayıt slotuna kaydedebilmeniz. “Shop” kısmı ise saldırı ve özelliklerimizi güçlendirebileceğimiz menüyü açıyor. Ayrıntılara, ilerleyen paragraflarda değineceğim.

“Load Game” otomatik kayıt ya da harita ekranında yaptığımız kayıt slotlarındaki oyunlardan birini seçerek, devam etmemizi sağlıyor. Oyunun içinde bir kayıt olayı yok. Görevleri bitirdiğinizde otomatik olarak kaydediliyor. Ancak görevin ortasından başlamak gibi bir seçeneğiniz yok. Oyundan çıkarsanız, yüklediğiniz zaman kalmış olduğunuz görevin en başından başlıyorsunuz.

 “Options” kısmı ise, oyunun seçeneklerini ayarladığımız kısım. Tipik grafik, ses ve tuş konfigürasyonunu ayarlamamızı sağlıyor. Eğer bir joypadiniz varsa, oyunu onunla da oynayabilirsiniz.

 “How toPlay” seçeneği, mevcut tuş konfigürasyonunda hangi tuşu, ne yapmak için kullanacağınızı gösteren bir şema önümüze gelir.

 Oynanışa gelecek olursak, karakterimizi varsayılan olarak WASD ve boşluk tuşları ile hareket ettirirken, fare ile bakınma ve saldırı hamlelerimizi yapabiliyoruz. Ekranın ortasındaki + işareti, oyuncu olarak bizim baktığımız yönü ve ateş edeceğimiz istikameti gösteriyor.

 

Sol en üsteki yeşil bar, kalkanımızı gösteriyor. Flanxlar tarafından vuruldukça ya da asit ve lav çukurlarına düştükçe kalkan gücünü kaybediyor. Eğer bu bar sıfırlanırsa, gelen ilk darbede ölürsünüz. Kalkan oyunun zorluk derecesine göre doluyor. En kolay seçenek olan “Casual” ile oynuyorsanız, darbe almadıkça kendi kendine dolacaktır. “Normal” zorluk derecesinde ise, enerjiniz varsa dolacaktır. “Expert” zorluk derecesinde ise kendi kendine dolmaz. Casterlar, Flanxların yaşam enerjilerini emdiği doğaya, bu enerjiyi geri kazandırabiliyorlar. Kurumuş ağaçlara ateş ettiğinizde, bu ağaçların iyileşip yeşerdiklerini görürsünüz. Ağaçlardan düşen kırmızı enerji küreleri, zor oyun derecesinde kalkanınızı dolduran tek nesne. Zorluk seviyesi en üstte oynuyorsanız, buna dikkat etmeniz gerekecek.

Kalkanın altındaki beyaz bar ise enerjinizi gösterir. Bir Caster olarak, saldırılardan başka, hızlı bir şekilde koşma ve çok yüksek ve uzak mesafelere zıplamak gibi yetenekleriniz var. Bu bar ne kadar uzunsa, koşunuz o kadar hızlı ve uzun, zıpladığınız yükseklik de o kadar fazla olur. Enerjiniz, hareket etmedikçe kendi kendine dolar.

 Sağ üstte ise, yok ettiğiniz Flanxlardan düşen ve harita üzerinde bulunan enerji kürelerini topladığınızda kazandığınız kredi miktarını gösterir. Bu kredi miktarı, görev seçimi haritasındaki “Shop” butonu ile ya da görev sonunda otomatik olarak girdiğiniz güçlendirme ekranında, silah ve özelliklerinizi güçlendirebilirsiniz.

 Sağ en altta ise, radarımız var. Radar, silah simgemiz şeklinde belirerek, o an hangi silahı kullandığımızı gösterir. Ortadaki beyaz nokta bizi, kırmızı noktalar düşman Flanxları, beyaz noktalar ise enerji kürelerini gösterir.

Oyun ekranımız bu kadar. Oyunda, yok ettiğimiz Flanxlardan çıkan ya da onların aldığı enerji kürelerini topladıkça kredi kazanıyoruz. Bunları oyunda toplamak zorunda değilsiniz. Ancak toplamanızı şiddetle tavsiye ederim. Zira özellikleri ve silahları güçlendirmek oldukça önemli. Temel seviyedeki özellikler oldukça kısıtlı silahlar ise pek etkili değil. Bunların tümünü üç defa güçlendirme yapabiliyoruz. Sırasıyla 2000, 4000 ve 8000 kredi harcıyoruz her biri için. Smile

 Bir Caster olarak kullanabileceğimiz güçlerimiz şunlar:

  • Shield: Kalkanımız. Ekranda sol üst köşede yeşil bir çizgi ile gösterilen kalkan, bizi her türlü darbeye karşı koruyor. Oyunun zorluk derecesine göre, kalkanın durumu da değişiyor. En kolay seviyede, azaldıkça kendi kendine doluyor. Normal seviyede enerji buldukça doluyor. Zor seviyede ise, sadece kuru ağaçları vurup onları canlandırdığınızda çıkan kırmızı enerji kürelerini aldığınızda doluyor. Aldığı hasar derecesi de zorluk derecesi ile orantılı olarak artıyor.

  • Pickup Distance: Enerji küreleri ve silah orbları, belli bir mesafeye yaklaştığınızda yavaş yavaş size doğru hareket etmeye başlıyorlar. Bu özelliği güçlendirdikçe nesneler, çok daha uzaktan, daha hızlı bir şekilde size yaklaşıyorlar.

  • Dash: Hız. Oyunda, kalkandan sonraki en önemli özellik. Flanxların ateşi altından kaçabilmek, arkanızdan kovalayanlardan kurtulmak için ihtiyacınız olan özelliğiniz. Normal koşma ile Flanxların, değil ateşi, kendilerinden bile kaçamıyorsunuz. Ama gideceğiniz yön tuşuna seri olarak iki defa bastığınızda, Caster, o yöne doğru çok ama çok hızlı bir şekilde fırlıyor. Güçlendikçe, hız ve koşabilme süresi artıyor. Bunu yanında, bu özelliğin ikinci güçlendirmesinde dik duvarlara tırmanabilme; üçüncü güçlendirmede ise suyun üzerinden koşarak geçebilme yetisi kazanıyoruz.

  • Super Jump: Dash özelliğinin dikey olanı. Zıplama tuşuna seri halde iki defa bastığınızda, çok yükseğe ve çok uzaklara zıplamanızı sağlayan yetenek. Ortalığa bir göz atmak için oldukça kullanışlı bir yetenek. Son aşamaya kadar güçlendirirseniz, oyun alanın bir ucundan diğer ucuna kadar zıplayabilirsiniz.

 Özelliklerimiz bu şekilde. Shield ve Dash oldukça önemli özellikler. Bunları mümkün mertebe başlarda son güçlerine ulaştırmaya çalışın. Pickup Distance ve Shield, pasif yetenekler. Bunları kullanmak için birşey yapmıyorsunuz ve herhangi bir şeyle de kullanımları kısıtlı değil. Ama Dash ve Super Jump özellikleri enerji ile kısıtlı. Bu özelliklerinizi kullandığınızda, sol yukarıda, kalkan çizgisinin altında azalan bir çizgi belirdiğini fark edeceksiniz. Tahmin ettiğiniz gibi, özelliği kullanabilmek için kalan enerjinizi gösteriyor. Sıfırlandığında Dash ve Super Jump'ı kullanamazsınız. Kendi kendine dolar. Gelelim silahlarımıza:

  • Pulse: Başlangıç silahımız. + işaretimizin gösterdiği istikamete düz bir enerji ışını göndermemizi sağlar. Güçlendikçe, hasar gücü ve ışınların seriliği artar.

  • Blast: Ateş tuşuna bastıkça şarj eden, bıraktığınızda ise yeşil bir enerji topunu + işareti yönüne yollayan bir silah. Enerji topu düştüğü yerde bir patlama yaratarak, çevredeki tüm Flanxları uçurur ve düştüğü yerde de bir çukur açar. Güçlendirildikçe hasar gücü artar. Yeşil renkli orb ile bu silahı kazanırsınız.

  • Seeker: Favori silahım. Hedefe kenetli füzeler gibi, attığınız enerji partikülleri, Flanxlara kilitlenip onları takip ediyor. Hasar gücü fazla olmasa da oldukça seri ve at – unut tarzı bir silah. Ancak füzelerimiz ne yazık ki çok akıllı değiller. Smile Bir sütre gerisindeki hedefe doğrudan gidiyor ve sütreye çarpıyor. Güçlendikçe hasar gücü, seriliği ve kilitlenme mesafesi artıyor. + işaretini çevirdiğiniz hedefe öncelikle gitmesi de artı bir özellik. Krem rengi orb ile bu silahı kazanırsınız.

  • Orbit: Ateş tuşuna basılı tuttukça çevrenizde dönen ve bıraktığınızda tümünün birden + işareti istikametine fırlayan enerji partikülleri oluşturan bir silah. Bir atomun elektronları gibi etrafınızda hızla dönen enerji partikülleri, yanınıza yanaşan Flanxları yok ederek, bir çeşit kalkan vazifesi de görüyor. Güçlendikçe, hasar gücü ve partikül sayısı artar. Sarı renkli orb ile bu silahı kazanırsınız.

  • Stun: Hasar gücü olmayan bir silah. Onun yerine Flanxları olduğu yerde dondurmaya yarıyor. Bu da Seeker gibi hedefe kilitlenen bir silah. Güçlendikçe etki süresi uzuyor. Benim pek kullanmadığım bir silah. Mor renkli orb ile bu silahı kazanırsınız

  • Eruptor: Blast'ın ters etkisine sahip bir silah. Kara delik benzeri bir enerji gönderen silah, vurduğu yerdeki Flanxlara hasar verirken, düştüğü yeri de yükseltiyor. Dikkat edin, bu silaha Flanxlar da sahip. Güçlendirildikçe, hasar gücü ve yükseltme derecesi artar. Beyaz orb ile bu silahı kazanırsınız.

Silahlarımız da bu şekilde. Pulse, en çok kullanacağımız silah, onu mümkün mertebe başlarda güçlendirmeye çalışın. Diğer silahları ise oyun haritaları içinde bulmanız gerekiyor. Ama merak etmeyin, gizli saklı yerlerde değiller, kolaylıkla görebileceğiniz yerlerdeler. Silahlarınızı ve özelliklerinizi kombine ederek, görevleri oldukça farklı şekillerde tamamlayabilirsiniz ki bazı yerlerde mecbur kalacaksınız. Mesela, enerji silahlarının işlemediği Flanxları, hızınız ile etraflarında dolanıp bir araya gelmelerini sağlayarak, Blast ile toprağı uçurup, onları lavlara düşürmek gibi.

Görevler de oldukça farklı tiplerde. Geneli, haritadaki Flanxları yok edip, enerji toplarını toplamak olsa da, bölüm sonu canavarı (boss fight) gibi görevler de var. Yok edilemeyen bir dev Flanxın orb'unu yok edip, sonrasında onu öldürmek ya da taraf değiştirmiş bir Caster ile çarpışmak gibi. Bazı bölümlerde ise düşmanlarla çarpışmak yerine silahlarınızı kullanarak, yeri şekillendirerek bazı işleri yapmanız gerekiyor.

 Yer şekilleri, oyunda oldukça deforme oluyor. Enerjilerin patladığı yerler, Super Jump sonunda hızla düştüğünüz zemin aşağı göçüyor. Ya da Eruptor'un isabet ettiği yerde tepeler oluşuyor. Lav ya da asit içindeki bir yere ya da enerji topuna ulaşabilmek için, Eruptor'u kullanmanız gerekiyor. Arazi engebeleştikçe de hareket etmek, Flanxları ve enerji toplarını bulmak zorlaşıyor.

Sonsöz

 

Oyundaki harekete ve eğlenceye diyecek yok doğrusu. Flanxlar farklı türlerde, uçan, yüzen, zıplayan, toprağın altına saklanan özelliklerle karşımıza çıkıyorlar. Biz de ki Pulse ve Eruptor silahlarına sahip olanları da var. Oyunda, beli bir lanad içinde hareket ediyoruz. Farklı görevleri seçebilmek gibi bir seçeneğimiz olsa da oyun çizgisel bir oynanışa sahip. Oyunun “Extreme” seviyesi ise gerçekten oldukça zor. Özellikle de başlarda güçleriniz düşük seviyedeyken.

 3 boyutlu grafikler basit olsalar da yeterince doyurucu. Efektler oldukça tatmin edici ve herhangi bir hata ile karşılaşmadım.

 Sesler basit ve oyuna pek etkileri olmuyor. Ancak 3 boyut ses kullanımının pek iyi olduğunu söyleyemeyeceğim. Flanxların çıkardıkları seslerden, ne yönden geldiklerini anlamanız biraz zor oluyor. Aslında oyun genel olarak, tamamlanmakla geliştirilme aşaması arasında bir yerlerdeymiş gibi duruyor. Ancak geliştiricisi, oyunun üçüncü bir senaryonun olacağını ve bunun ücretsiz olacağını belirtiyor.

 

[1] http://www.elecorn.com/caster3d/

 


Oyun Videoları:

Bu oyun tanıtımını GNU Free Documentation License 1.3 şartları altında kullanabilirsiniz.