İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Öİ son sayısında yer alan bir makaleye göre, yapılan çeşitli testlerle (birçoğundan bi şey anlamadım) önemli web tarayıcılarının güvenlik düzeyleri ölçülmüş. buna göre, en güvenli web tarayıcıları sırasıyla şöyle:
1) google chromium
2) mozilla firefox
3) opera
bu tarayıcılardan firefox ve chromiumun puan değerleri birbirlerine oldukça yakınken, üçüncü sırada yer alan operayla aralarında ciddi bir fark var. dolayısıyla, firefox ve chromium güvenli web tarayıcıları olarak tercih edilebilirken, en güvenlisi ise chromium olarak karşımıza çıkıyor.
açıkçası, chromiumdan bunu beklemiyordum. firefox açık ara önde gelir diye düşünmüştüm. şaşırdım. sizler ne düşünürsünüz?
chromium açık kaynak kodlu mu bu arada?
- 374 okunma




gabriç
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
arkadaşlar, yorumlarımıza hangi tarayıcıyı niçin tercih ettiğimizi de eklersek güzel bir çalışma çıkar ortaya.
AnakinSkywalker
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Google firmasına zerre güvenmediğim için firefox kullanıyorumama güvenli tarayıcı istiyorsanız bence Tarayıcınızı sanal makinede çalıştırın
baDibere
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Sevdiğimden ve rahat ettiğimden Firefox kullanıyorum.
kuftikufti
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
FF öldü, yaşasın FF.
Eklenti zenginliği.
gabriç
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
yahu FF nin pardustaki görünümü çok kötü; normal halini özler oldum... Yine en güzel ve sade olanı chromium... Sırf bu sebeple tercihim olabilir...
görünüş de önemli ama... Oraya bakıyoruz saatlerce... Ayrıca FF de menülerin, yer imlerinin, adres satırının kapladığı alan çok fazla... Kapatsanız da olmuyor... Ekranı daraltıyor bu şekilde...
chromium iyi gibi...
kuftikufti, nedir bu sizi cezbeden eklentiler; merak ettim.
kuftikufti
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Kullandığım İndirme yöneticileri, güvenlik uygulamları. Ve "Persona"lar elbette.
about:config kişiselleştirmesi. Geçmiş yönetiminin çok daha kolay olması.
AnakinSkywalker
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Bu arada FF kullananlara ff nin orta tuşunun işlevini windowsdaki gibi yapmak için hangi ayar gerekiyor?
baDibere
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Windows'taki işlevi nedir?
AnakinSkywalker
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Kaydırma amaçlı kullanmak.
Bu arada özür dilerim açıklama yapmayı unutmuşum.
Sayfaları kaydırmak için orta tuşu kullanmaya o kadar çok alışmışım ki inanın Linux altında nette dolaşmaktan soğudum.
Pardus forumunda hiç alakasız bir konuda 3. parti bir yazılımla ilgili yardım isteme eşşekliğini gösterdiğim için ayrı ayrıntı vermeme salaklığını yaptığım için ayrı özür dilerim.
baDibere
Re: İnternet Tarayıcısı Güvenliği
Abartmayın
Orta tuştaki kaydırma seçeneği Pardus'ta da var. En azından ben kullanıyorum. Orta tuş derken, tekerlekten bahsediyorum. Ona tıklayınca dediğiniz gibi kaydırgaç
çıkıyor. Yanlış mı anladım acaba...