Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Merhaba,
Pardus tan
apache
mysql-server
mod_php
phpmyadmin
kaldırdım. Bağlantılı bileşenler de kaldırıldı dolayısıyla. Sonrasında ise masaüstüne gelemez oldum. (X11 ekranı karşılıyor)
Ne yapmalıyım?
Sorun KDE gibi görünüyor. Eğer öyleyse KDE sürümüne uygun yükleme mi yapılmalı? Sürümü nasıl öğrenirim ve yüklerim?
Ya da sorun başka ise ne yapılabilir çözüm olarak? İlgilenirseniz sevinirim.
- 243 okunma




enki
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Gerçek pardus kullanıyorsanız sudo pisi it kdebase --reinstall ile kde nin gerekli ve kaldırılan bağımlılıklarını yeniden kurunuz.
analitik04
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
İlginiz için teşekkür ederim öncelikle. Verilen komutu çalıştırdım. Kdebase kuruldu. Fakat sorunum devam ediyor.
Yanlış hatırlamıyorsam mod_php yi kaldırırken şu şu bağımlılıklar kaldırılacak vs gibi bir uyarı vermişti. Fakat onların hangi bağımlılıklar olduğunu hatırlamıyorum ki yeniden kurabileyim
Başka ne yapabilirim?
analitik04
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Nette mod_php bağımlılıkları için şöyle bilgiler var:
http://paketler.pardus.org.tr/info/playground/binary/mod_php.html
Buradaki inşa ve çalışma bağımlılıklarını yüklesem düzelir mi dersiniz?
enki
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
kdebase-workspace i yeniden kurmayı deneyin base ile birlikte bağımlılarıda kuracağını tahmin etmiştim.
analitik04
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Hocam
sudo pisi it kdebase-wordspace
komutunu verdiğimde paketler zaten yüklü kurulmayacak dönüşü verdi. Bende :
sudo pisi it kadebase-workspace --reinstall
diyerek yeniden kurdurdum ama sonuç değişmedi. Masaüstüne gelemiyorum...
enki
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
masa üstü sorunu değil o zaman çünki php_mod gerekli bir paket değil kaldırdığı ne olabilir bilmiyorum.
Ekran kartınızla ilgili olabilir yada kdm bozulmuş olabilir ekran kartınızın driver ile kdm yi yeniden kurun dilerseniz.
analitik04
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Ekran kartımla ilgili bilgiyi nasıl öğrenebilirim?
KDM kurulum şöyle mi olmalı:
sudo pisi it kdm --reinstall
değilse doğrusunu yazarsanız sevinirim...
analitik04
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Ekran kartımla ilgili bilgiyi root olduktan sonra konsola
lspci
komutunu girerek öğrendim: nVidia G72 (Ge Force 7300 LE) imiş.
Şimdi kurulum konusunu araştırdım ama çözemedim açıkçası: Mesela şöyle denmiş:
Eğer ekran kartı modeliniz nVidia G72 (Ge Force 7300 LE) ise Paket Yöneticisinde yaptığınız arama sonucunda çıkan listeden, nvidia-kernel-new nvidia-glx-new nvidia-tools-new Paketlerini seçin.
İyi de ben Paket yöneticisine giremiyorum ki... Nasıl kuracağım. Yardımcı olur musunuz? Acil...
enki
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Ekranı acılışta yeniden tanı derseniz kendisi yanır zaten.
Yada güvenli mod daaçmayı deneyin.
analitik04
Re: Localhost için gerekli programları kaldırdım, masaüstüne gelemiyorum
Hocam grub taki Grafik Ekran bölümünde 4 seçenek var hani. Öntanımlı. Güvenli Kip. Tekrar Sorgula ve Kapalı. Bu seçeneklerden sadece "Kapalı" çalışıyor. Yani direk konsol açılıyor. Diğerlerinin hiçbiri çalışmıyor görebildiğim kadarıyla. Denedim olmadı bir türlü.
Kapalı moddayken masaüstü vs belgelerime baktım. Her şey yerli yerinde duruyor. Ama oraya grafik arayüzle gelemiyorum bir türlü.
Yeni bir öneriniz varsa deneyeyim. Yoksa yeni bir şey sormak istiyorum müsadenizle:
Çalışan CD üzerinde Pardus masaüstüme ve Win7 masaüstüme erişmem mümkün mü? Verilerimi Pardus tan win7 ye kopyalayıp sil baştan kurulum yapmayı düşünüyorum çünkü.